...

Personel Daire Başkanlığı

SSS

1.Yüksek lisans/Doktoramı tamamladım, bu durumda kademe ilerlemesi yapılır mı? Bunun için hangi belgelerle nereye başvurmam gerekir?

Akademik personele Yüksek Lisansını tamamlaması dolayısıyla 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu’nun 6. Maddesi uyarınca bir kademe, doktora değerlendirmesinde 1 derece ilerlemesi verilir. Mezuniyet belgeniz (Aslı veya onaylı sureti ya da e-Devlet Kapısından alınan kare kodlu belge kabul edilir. Yabancı yükseköğretim kurumu mezunlarının diplomalarının Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca denkliğini gösteren onaylı belgenin olması gerekir) ile birlikte biriminize vereceğiniz dilekçenin Personel Daire Başkanlığına iletilmesi halinde işlemler yapılacaktır.

2.Kurum kimlik kartım kayboldu/bozuldu. Yeni kimlik kartımı nasıl temin edebilirim?

Kurum kimlik kartının bozulması/kaybolması halinde Personel Daire Başkanlığına başvurarak kimlik talep formu doldurmanız gerekmektedir. Yeni kimlik kartınız talep formunuza istinaden düzenlenerek verilecektir.

3.Üniversitenize yeni atandım, göreve ne zaman başlamam gerekir?

Aynı yerdeki görevlere atananlar atama emirlerinin 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 62. Maddesi uyarınca kendilerine tebliğ gününü izleyen iş günü, başka yerdeki göreve atananlar ise atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde o yere hareket ederek belli yol süresini izleyen iş günü içinde işe başlamak zorundadırlar.

4.Üniversitemiz Öğretim Üyesi ve Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı İlanı nerede yayımlanır?

Öğretim Üyesi (Profesör, Doçent ve Doktor Öğretim Üyesi) ve Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı (Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi) İlanları https://www.resmigazete.gov.tr/ ve https://www.nevsehir.edu.tr/ internet adreslerinde yayımlanır.

5.Öğretim Üyesi ve Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı İlanına başvurular nereye yapılır?

Profesör, Doçent ve Öğretim Görevlisi (Uygulamalı Birim) adaylarının Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına şahsen veya posta yoluyla müracaat etmeleri gerekmektedir.

Doktor Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlisi (Ders Verecek) ve Araştırma Görevlisi adaylarının ise ilan edilen kadro birimine şahsen veya posta yoluyla müracaat etmeleri gerekmektedir. 

 

6.ALES Belgesinin geçerliliği kaç yıldır?

ALES belgesi sınavın sonuçları açıklandığı tarihten itibaren beş yıl süreyle geçerlidir.

7.YDS ve YÖKDİL Belgesinin akademik kadrolara atanmada geçerliliği kaç yıldır?

YDS ve YÖKDİL akademik kadrolara atanmada süresiz olarak geçerlidir.

8.Görev süresi uzatma işlemleri ilgilinin kadrosunun bulunduğu birim tarafından mı fiilen çalıştığı birim tarafından mı yapılır?

Üniversitemiz bünyesinde görev yapmakta olan Öğretim Elemanlarının görev süresi uzatım tekliflerinde uygulamanın bütünlüğünü sağlamak amacıyla; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13/b-4 maddesi uyarınca fiili olarak farklı birimlerde görev yapan Öğretim Elemanlarının görev süresi uzatım işlemlerinde, görev yaptığı birimin kadrosunun bulunduğu birime görüş bildirmesi ve neticesinin kadrosunun bulunduğu birim tarafından Rektörlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir.

9.Hizmet Belgesine ihtiyaç duymaktayım ne yapmalıyım?

Üniversitemizde görev yapmakta olan akademik/idari personelimizin onaylı hizmet belgesi için kadro birimine müracaat etmesi gerekmektedir. Birçok kurum/kuruluş barkodlu e-devlet çıktısını kabul ettiği için ilgililerin belgeyi verecekleri kuruma e-devlet belgesi kabul edilip edilmediğini sorarak kabul ediliyorsa e-devlet hesabından alınan 'HİTAP HİZMET DÖKÜMÜ' belgelerini sunması da mümkündür. 

10. Araştırma Görevlileri/ Uygulamalı Birimlere atanan Öğretim Görevlileri derse girebilir mi?

2547 Sayılı Kanun’un 36’ncı maddesi uyarınca Doktora, tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık unvanını veya Üniversitelerarası Kurulun önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulunca tespit edilen belli sanat dallarının birinde yeterlik kazanmış olan uygulamalı birimlere atanan öğretim görevlileri ile araştırma görevlilerine talepleri üzerine ve üniversite yönetim kurulunun da uygun görmesi halinde ders görevi verilebilir. 

11.1416 sayılı Kanun ile Üniversiteniz adına yurtdışında lisansüstü eğitimimi tamamladım. Ne yapmalıyım?

Yurt dışındaki öğrenimlerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan öğrenciler, öğrenimlerini tamamladıkları tarihten itibaren en geç iki ay içinde yurda dönerek Bakanlıktan alınan mezuniyet durumlarını gösterir belgeyle birlikte görev talep dilekçelerini adına öğrenim görülen kurum veya kuruluşa vermek zorundadır.

Öğrenciler hazırladıkları yüksek lisans ve/veya doktora tezlerinin basılı birer nüshası ile elektronik ortamdaki Türkçe özetini Bakanlığa ve adına öğrenim görülen kurum veya kuruluşa teslim etmek zorundadır. Adına öğrenim görülen kurum veya kuruluşlar görev talebinde bulunan öğrencileri başvuru tarihinden itibaren en geç üç ay içinde ihtisasları dâhilinde göreve başlatmakla yükümlüdür.

12.Emekliye ayrılmak istiyorum. Ne yapmam gerekir?

Emeklilik İçin Gerekli Evraklar;

Emeklilik talep dilekçesi (Açık adres ve iletişim bilgileri yazılacak)

Banka Tercih Dilekçesi (Banka ve Şube adı açıkça belirtilecek)

Borçlanma Evrakları (Varsa)

1 adet Fotoğraf

Mezuniyet Belgeleri

Yukarıdaki belgelerle birlikte çalışmakta olduğunuz birime emekli olmayı düşündüğünüz tarihten en az 15 gün önce başvurmanız gerekmektedir.

13. ÜAK’tan doçent unvanı aldım, başkanlığınıza iletilmesini sağladım ama hala YÖKSİS’te doçent olarak gözükmüyorum?

Doçent kadrosuna atanmadığınız sürece YÖKSİS’e sizi doçent olarak ekleme yetkimiz bulunmamaktadır.

14.2547 sayılı Kanun’un 39. madde ile görevlendirme istiyorum. Ne yapmalı, nereye başvurmalıyım?

Üniversitemizden gidecek öğretim elemanı için başvuru, öğretim elemanının birimine (dekanlık, yüksekokul veya enstitü) yapılmalıdır.

15.Üniversitede göreve yeni başladım. E-posta adresimi nasıl alabilirim?

Üniversitemizde göreve başlayan personelin e-posta işlemleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığınca yürütülmektedir.

 

16. Açıktan Atama Nasıl Yapılır?

KPSS puanına göre Üniversitemize yerleşmeye hak kazanmış kişilerin müracaat yapanlardan şartlara uygun olanların Üniversitemize alınmasıyla yapılır. Aynı yerdeki görevlere atananlar atama emirlerinin kendilerine tebliğ gününü izleyen iş günü, başka yerdeki göreve atananlar ise atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde o yere hareket ederek belli yol süresini izleyen iş günü içinde işe başlamak zorundadırlar. (657 sayılı Kanun md. 62)

17. Naklen Atama Nasıl Yapılır?

Kişi Kurumumuza dilekçe ile başvuruda bulunur, İlgili Kurumdan Muvafakat istenir ve Atama Kararnamesi hazırlanılır.

18.Aday Memurluk süresi ne kadardır?

Kamu hizmet ve görevlerine ilk defa atananlar için adaylık süresi, atandıkları tarihten başlamak üzere bir yıldan az iki yıldan çok olamaz. Üniversitemizde bir yılını tamamlayan ve adaylık süresi içinde temel ve hazırlayıcı eğitim ve staj devrelerini başarı ile tamamlayan aday memurlar asil memur olarak atanmaktadır. Aday olarak atanmış Devlet memurunun adaylık süresi bir yıldan az iki yıldan çok olamaz ve bu süre içinde aday memurun başka kurumlara nakli yapılamaz. (657 sayılı Kanun md. 54 )

19.Emsal Uygulaması Nedir?

 Görevde iken bir üst öğrenimini bitiren memurun, tahsiline ara vermeden normal süresi içerisinde üst öğrenimini zamanında bitirerek göreve başlayan memuru müktesep (derece/kademe) itibariyle geçememesidir.

20.Hazırlık sınıfı okudum, bu durumda kademe ilerlemesi yapılır mı? Bunun için hangi belgelerle, nereye başvurmam gerekir?

Bu kapsamda sadece ilköğretim ve lise öğrenimindeki hazırlık sınıfı değerlendirilir. Üniversite öğrenimindeki hazırlık sınıfı bu değerlendirme kapsamına alınmaz. Hazırlık sınıfı değerlendirmesi sonucu memura bir kademe ilerlemesi verilir. Bunlardan teknik öğretim okulları mezunlarına, meslekleri ile ilgili görevlerde çalışmaları halinde ayrıca bir kademe ilerlemesi daha verilir. Hazırlık sınıfı okuduğunuza dair onaylı bir belge ile durumunuzu Biriminiz aracılığı ile Personel Daire Başkanlığına bildirmeniz halinde gerekli işlemler yapılacaktır. (657 sayılı Kanun md. 36/A bendi 6-b fıkrası)

21.Üst Öğrenim (Önlisans/Lisans) tamamladım , bu durumda kademe ilerlemesi yapılır mı? Bunun için hangi belgelerle nereye başvurmam gerekir?

Önlisans veya lisans öğrenimini tamamlayan memur birimi aracılığıyla Personel Daire Başkanlığına öğrenim durumunu belgelenmesi halinde durumu incelenir, gerekli intibak işlemleri yapılır.

Birden fazla üst öğrenimi bitirenlerin intibakları memuriyete başladıkları öğrenim durumları esas alınarak yapılacaktır.(DMK 142 seri nolu Genel Tebliği).

22. Öğrenim Değişikliği Sebebiyle Yapılan İntibak Nedir?

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 36. Maddesinin 36. Maddesinin ortak hükümler Bölümü (A) Bendinin 12/d fıkrasında belirtildiği gibi memuriyette iken üst öğrenimi bitirenlerin diploma değerlendirilmesi belirtilen fıkra uyarınca emsal işleminde tabi tutularak yapılacaktır.. Diploma değerlendirilmesi işlemi yapılırken memurun ilk defa memuriyete başladığı tarihteki tahsilinin tarihi üzerine, daha sonra bitirmiş olduğu okulların öğrenim süreleri eklenmek suretiyle emsalinin göreve girdiği tarih tespit edilir.

23.Yüksek lisans/Doktoramı tamamladım, bu durumda kademe ilerlemesi yapılır mı? Bunun için hangi belgelerle nereye başvurmam gerekir?

Memura yüksek lisans değerlendirmesinde bir kademe, mesleğiyle ile aynı konuda yapılan doktora değerlendirmesinde iki kademe ilerlemesi verilir. Durumunuzu Biriminiz aracılığı ile Personel Daire Başkanlığına belgelemeniz halinde gerekli işlemler yapılacaktır.(657 sayılı Kanun md. 36/A-9)

24.SSK - BAĞKUR Hizmet birleştirmesi yapmak için gereken işlemler nelerdir?

SSK ve BAĞ-KUR’a tabi hizmetlerin Emekli Sandığı hizmetleri ile birleştirilmesini isteyen personel bir dilekçe ile Personel Daire Başkanlığına başvurur. Personel Daire Başkanlığı Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirir. Sosyal Güvenlik Kurumundan gelen cevaba göre durum değerlendirilmesi yapılır. (657 sayılı Kanun md. 36/C)

25. Hangi Hizmet Süreleri Kazanılmış Hak Aylığında Değerlendirilir?

- Adaylıkta geçen Hizmet Süreleri,

-Emekli Sandığına borçlanıp borçlanmadığına bakılmaksızın askerlik hizmet süreleri,

-03.05.2005 tarihi itibariyle vekil imam-hatip olarak görev yaparken 5338 sayılı Kanun uyarınca aday imam-hatip olarak atananların vekillikte geçen hizmet süreleri,

-657 sayılı Kanunun 4. Maddesi (B) ve (C) bentleri kapsamında sözleşmeli olarak görev yapanlardan daha sonra asil memur olarak atananların bu kapsamda geçen hizmet süreleri , asalet tasdikinde değerlendirilir.

-Teknik Hizmetler Sınıfına  Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına, Avukatlık Hizmetleri Sınıfına girenlerden memuriyete girmeden önce serbest veya özel müesseselerde meslekleri ile ilgili olarak çalıştıkları sürenin ¾ ‘ü 12 yılı geçmemek şartıyla asalet tasdikinde değerlendirilir. Bu hizmetlerin ¼’ü ise Emekli Sandığı iştirakçi olduğu aybaşı tarihi itibariyle emekli müktesebinde değerlendirilir.

-Özel okullarda öğretmenlik veya yöneticilik yaptıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı emrinde memuriyet kabul edenlerin özel okullarda geçen hizmet sürelerinin 2/3’ü 12 yılı geçmemek şartıyla asalet tasdikinde değerlendirilir. Bu hizmet sürelerinin 1/3’ü ise Emekli Sandığına iştiralçi olduğu aybaşı tarihi itibariyle müktesebinde değerlendirilir.

26.Askeri sevk belgem geldi ne yapmalıyım?

“Muvazzaf askerliğe ayrılan memurlar askerlik süresince görev yeri saklı kalarak aylıksız izinli sayılır.” (657 sayılı Kanun md. 108-G) bendi uyarınca aylıksız izinli sayılmanız için Askeri sevk belgenizi aldığınızda gecikmeye mahal vermeden ekinde bir dilekçe ile Aylıksız İzin-İstifa- Nakil-Emeklilik Nedeniyle Görevden Ayrılan Personele Ait İlişik Kesme Belgesini doldurarak görev yaptığınız birim aracılığıyla Personel Daire Başkanlığına bildirmeniz halinde gerekli işlemler yapılacaktır.

27.Askerliğimi bitirdim görevime geri dönmek istiyorum, ne yapmalıyım?

“Devlet memuru iken muvazzaf askerlik hizmetini yapmak üzere silahaltına alınanlardan askerlik görevini tamamlayıp memuriyete dönmek isteyenler, terhis tarihinden itibaren 30 gün içinde kurumlarına başvurmak ve kurumları da başvurma tarihinden itibaren azami 30 gün içinde ilgilileri göreve başlatmak zorundadırlar.” (657 sayılı Kanun md.83)

* Almış olduğunuz terhis belgenizi göreve başlama isteğinizi bildiren bir dilekçe ekinde biriminiz aracılığı ile Personel Daire Başkanlığına bildirmeniz halinde gerekli işlemler yapılacaktır.

28.Doğum sonrası ücretsiz izin nedir? Ne zaman başlar ve biter?

1- Doğum yapan memura isteği üzerine oniki aya kadar verilen aylıksız izin hakkı yirmidört aya çıkarılmış ve eşi doğum yapan memura da isteği üzerine yirmidört aya kadar aylıksız izin hakkı tanınmıştır.

2- Doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıç tarihi, doğum sonrası analık izninin (asgari 8, azami 13 hafta) bitimi; eşi doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıç tarihi ise doğum tarihi olarak belirlenmiştir. [Devlet Personel Başkanlığından Kamu Personeli Genel Tebliği]

29.Ücretsiz izin dönüşü işe başlamak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Tüm ücretsiz izin dönüşlerinde (Askerlik, doğum, 39. md. görevlendirilmesi vb.) görev yaptığınız birime giderek göreve başlamayı istediğiniz dilekçenizi veriniz. Aksi taktirde yaşanacak gecikmelerden Başkanlığımız sorumlu olmayacaktır.

30. Hususi Damgalı (Yeşil) Pasaport almak istiyorum ne yapmalıyım?

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre görev yapmış olduğunuz kadro derecesinin 1, 2 veya 3 olması halinde personel.nevsehir.edu.tr adresinde bulunan dilekçe örneği ile pasaport alınacak kişilerin kimlik fotokopileri ile evrak servisine başvurulur. Hazırlanan belge Personel Daire Başkanlığı’ndan pasaport almaya başvuran personel tarafından imza karşılığı teslim alınıp İl Nüfus Müdürlüğüne başvurulur.

31. Hizmet Damgalı (Gri) Pasaport almak istiyorum ne yapmalıyım?

Yurtdışı Görevlendirme onayı ile birlikte personel.nevsehir.edu.tr adresinde bulunan dilekçe örneği ile pasaport alınacak kişilerin kimlik fotokopileri ile evrak servisine başvurulur. Hazırlanan belge Personel Daire Başkanlığı’ndan pasaport almaya başvuran personel tarafından imza karşılığı teslim alınıp İl Nüfus Müdürlüğüne başvurulur.